Ann-Sofie

Jag har inte glömt bort er!
Antingen lägger jag ner bloggen nu, kanske har jag berättat om Shanghai och mitt liv här tillräckligt? Känns ofta som jag upprepar mig nuförtiden? Eller också får det kanske bli ett annat fokus? Just nu känner jag mig tyvärr ganska tom. Jag behöver nog skriva men mer för min egen skull än för att berätta för andra.
 
Ibland har det verkligen varit kul att skriva blogg. Oj, det här måste jag fota, det måste jag berätta för er! Just nu tänker jag, nej nu orkar nog ingen läsa det här en gång till. Varför fortsätta? Det är ju ändå ganska likt från dag till dag. Idag lunch med trevlig tjej. God tai-mat, spännande samtal om USA, Sverige och Kina, likheter, skillnader, positivt och negativt. Ofta säger vi till varandra, - Vilken tur vi har som fått denna möjlighet att uppleva detta! Och så kan man sitta där och känna sig nöjd och tillfreds, -Vad bra jag har det!
 
Jag läser en hel del böcker, det gillar jag att ha tid med. Just nu läser jag "Britt-Marie var här" av Fredrik Backman han som skrev "En man som heter Ove". Den här verkar vara lika bra Nu handlar det i stället om gnällkärringen Britt-Marie, också en besvärlig människa som jag nu i början åtminstone tycker gräsligt synd om, hoppas hon får det bättre längre fram i boken. En tant som älskar att städa, bikarbonat är bra till allt, hon häller det i soffan och i sängarna, så suger det upp smuts, visste ni det? Sedan dammsuger hon upp smuts och bikarbonat och det blir hur frächt som helst! Undrar om detta stämmer? Kanske jag skulle pröva? jag har ju tid? Men påsarna med bikarbonat är mycket små...det krävs många....
 
Till helgen får vi besök, Kjell o Mimmi (Anders bror med fru) ska hälsa på oss en vecka. Det rubbar mina cirklar lite, vilket känns mycket bra!! Behöver förändring! (Tillskillnad från Britt-Marie, som vill ha det som det alltid har varit).
 
 
Kanske ska jag bli Buddist? Det verkar ju vara den fredligaste religionen i alla fall? Vet någon om något krig starat i Buddas namn? Jag har inte hört talas om det, det verkar vara en religion öppen för olikheter, vad tror ni? Något jag ska fördjupa mig i?
 
Ni hör ju!? Inget vettigt alls kommer ur mitt huvud idag! Hjärnsläpp!! Hjärnan består mestadels av marshmellows.
Har ni några bra uppslag på bloginlägg till mig, hör av er, jag har inte gett upp än, men kanske lägger bloggen ned snart, vi får se...ett annat fokus, vad skulle det vara i så fall?
Kram till er alla!!
 
 
 
 
 
Viola

Jag tycker att det är intressant att läsa det du skriver! Dina funderingar hi och dit betyder väl just att du har tid att vrida och vända på alla tankar!? Det måste väl vara en välbehövlig paus från allt stressande här hemma, att för en gångs skull få chansen att fundera? Lära känna sig själv mer på djupet? Bara att jag har tid att skriva detta idag beror på att jag har feber och ont i halsen och är hemma från jobbet... Vädret är gråmulet och regnigt, perfekt att ligga och läsa. När man har feber får jag ont i ögonen efter att tag, men då är det ju bara att lägga bort boken! Jag har förresten läst om denna Britt-Marie i en annan bok i sommar 'Mormor hälsar och säger förlåt' en mycket speciell bok om en samling människor i ett trevåningshus, verkligen mycket speciella. Boken var berättad ur en liten tjejs synvinkel; 7-8 år gammal och överintelligent. Backman hade förstås skrivit den boken också... Nu måste jag lägga mig och vila. Ha det gott Ann-Sofie! Hälsningar Viola

Svar: Jag läste den boken också, han skriver ju helt underbart! Var Britt-Marie med i den boken? Bodde hon i huset också? Kommer inte ihåg exakt... Har du tips på fler böcker? Krya på dig. Tack för kommentar! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Så klart vi orkar läsa, superkul, kram!

Anne

Ja. Fortsätt. Du hittar infallsvinklar.

Susanne

Neej, inte sluta blogga från Shanghai! För det första är det fantastiskt att ha kontakt med dej på detta vis, och sedan finns det tusen andra bra skäl att du fortsätter lögga ut bra fotos, och beskriva , på ditt sätt, hur du hittar nya saker, och hur du tänker och vilka sommimmer på besök: nu får ni en runda med brorsan/M och sen , sen blir det full fart igen om inte alls lång tid!
Vi hr själva landat nu med två väninnor till mej här och en hel barnfamilj fyra dagar, så man får göra sitt bästa och leta efter sina gästers öbskemål o,sightseeing och lekplatser( vi har 4! i Navata! Har sett dem alla i tisdags.....!
Vädret här är ljuvligt och nu ska jag ge några barn Halloweengodis, Happy Hallåviin! Kramar din trogna läsare S

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress