Ann-Sofie

Katter o hästar på gatorna....
Det händer så mycket märkliga saker varje dag, man upphör inte att förvånas. Man måste vara alert hela tiden när man promenerar på gatorna här. Trafiken är förstås en sak för sig, de trafikregler som finns följs bara sporadiskt. På trottoaren får du se upp för motorcyklar.....även bakifrån, kommer de framifrån väjer de inte för dig, du är lägst på skalan, du som går. Vill du överleva se dig för!!!
Ena dagen var där en resaturang, nästa dag är den borta! Fotomodeller som fotas, brudpar,  sköldpaddor, grodor, levande krabbor hör till vardagen, mitt huvud snurrar, vill se allt, inte missa något. Det är svårt att koncentrera sig på trafiken då...
 
Igår på väg hem från restaurangen promenerar vi vår vanliga gata hem, mitt på trottoaren står den här!?
En katt? Nästan lika hög som jag!
 
 
 
Någon som vill köpa en häst? En staty? Fin tycker jag....på rätt plats.  Ganska dyr... :). Ärligt talat, kan ni gissa vad en sådan häst kostar!? Ni kan förstå storleken om ni ser mig i rutan. Den är gjord av koppar, det finns inte många exemplar. Jag förstod att den var dyr.....men....gissa!
 
 
200 000:- Yuan (=200 000 kr). I say no more.
Vi får se om någon försvinner..... Tyvärr är inte jag köparen i så fall. Finns den som fake?
 
Idag spelar Anders golf, Svenska klubben arrangerar, hoppas det går bra! Det är synd att jag är olärbar på detta område.
 
I morgon flyr vi storstaden för ett spahotell i bergen utanför Shanghai, sol och poolbad hoppas jag på, och promenader i bambuskogar. God mat kanske? Alltså får ni med spänd förväntan se fram emot nästa blogginlägg som inte blir förrän torsdag eller fredag.
 
Måste bara nämna också att vädret är underbart, 25 grader lite skyar men framför allt bra luft, good står det på appen, händer inte ofta, men det känns bra!!
Glöm inte bort att rösta idag!!! Rätt !?
Vi hörs!
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anne

Hästarna är fina! Finns de inte i ministorlek, lite billigare? Ha de bra på spa!

Svar: Vet inte har inte sett... känns som de är för dyra för att köpa oavsett hur små de är!?
Ann-Sofie Corneliusson

Susanna Maria J

Nej men vad fina! En sån häst skulle jag vilja ha här hemma :D

Margareta Kagebo Dahlgren

Ha det bäst på födelsedagen!

Morgan

GRATTIS på din stora dag. 50 år det är respekt det!

Hur firas din dag i Shanghai? Hoppas den blir ett minne för livet!

Kram Morgan

Svar: Tackar!!Har inte kunnat gå in på bloggen, då vi varit borta på spa några dagar för att fira.
Ska lägga in lite bilder här på det om du vill se? Hoppas allt är bra med er?
Kram Lilla-syster (inte så liten längre..)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress