Ann-Sofie

Present fick jag.....den får ni se i morrrn!
Måste ju bygga upp lite drama här. Ska hämta ut denna i morgon, eller dessa. Hoppas de är färdiga då?
Ni ska få bildbevis, i morgon som sagt var. Har en generös man..... Blir ni lite nyfikna?
 
Vet inte vad jag blivit gladast för? Det här är inte fel heller!
 
 
 
Ser fram emot julhelgen redan :)
Favoritdöttrarna ? Stackars henne jag inte gillar!!!?
Ser ni kinestecknen under, det är deras kinesiska namn. Sou fey och Ca lo lin. Frida fick heta Sofie som är hennes andra namn, för Fey da, som det skulle varit....betyder ungefär stor o tjock. Hon ville inte heta det :)
Jag heter An-sou fey.
 
Måste förstås berätta om de fina örhängena jag fick av min Mor. Guld  o vitguld, jättefina, Tack!!
 
 
Fler bilder från Mogashan?
 
 
Den här är jag nöjd med, visst är det en fin bild?
Vi åt också, massa god mat, men jag fokuserade då på att äta och har därför missat att ta foton på detta. Ibland måste man vara här och nu och koncentrera sig på det.... (kan jag ju säga lite fint, fast ärligt glömde jag nog bort att fota maten ).
 
Vi hade lugna sköna avkopplande dagar i vacker miljö och jag måste säga att jag nog inte mött så här artig tillmötesgående och trevlig personal på något annat ställe, här i Kina. Vi blev behandlade som kungligheter, det känns mycket lyxigt.
Men party var det inte så mycket, det får vi ta igen.....
 
 
 
Vi cyklade genom flera små byar på vår tur runt bergen. Såå mysigt, alla tittade och log när de såg oss, några vinkade. Det är nog inte så många västerlänningar ute o cyklar här. De flesta gästerna på Spahotellet var kineser, vi såg två västerlänningar på dessa dagar.
 
 
Bad blev det också!! Finns väl ingensom missat att jag älskar detta! Ingen bild på mig i vattnet dock, lika bra det.
Jag o Frida badade mest i den poolen som inte var uppvärmd, gillar att bli lite avsvalkad. Anders som är lite känsligare :) badade i den uppvärmda....28 grader (bebistemperatur).
 
Hoppas ni är riktigt nyfikna nu, på det jag ska visa er i morgon!!
kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Susanne

Grattis grattis! Härligt! Va kul - ska du ut och bada i balkongen med glasbotten?!!! Gick förbi Gothia häromdagen och det var några man kunde beundra underifrån som spa-ade! Vi ser att du fick en skön födelsedag! Välkommen i gänget!


Kul med ditt namn - :,)
I böcker om Kina har jag lärt mig att om de lade till ett -san efter namnet var det en hedersbetygelse t.ex. Tai-pan-san, Mister Dunross-san
Su-san

Margareta Kagebo Dahlgren

Så underbart härligt du har det, njut i fulla drag!

Anonym

Vilken härlig resa och så bra beskriven, känns nästan som om jag var med. Undrar vad jag heter på kinesiska? Kram och grattis igen. C

Morgan

Visst är Anders en riktig bäbis ;-) jag såg honom i nordstan på svensexan. Redan då hade han blöja :-)
Kommer ni hem till jul och när går återfärden isf? kanske liten kille kan åka med tillbaka med er?

kram Morgan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress