Ann-Sofie

Vilken tur att skype finns!!
Två femtedelar av familjen är i Sverige, en femtedel i Tyskland och de sista femtedelarna här i Kina.Det känns som att Kina är långt bort, men är det Kina som är långt bort eller är det Sverige? Jag har egentligen aldrig tyckt att Sverige är långt bort, det gör jag inte nu heller, utan det är Kina....märkligt?!
 
Mannen festar loss på oktoberfest i Munchen, han får skylla sig själv när han skickar bilder....då hamnar de här :)
Håll till godo!
 
 
Mannen i mitt liv :) En viking!!! Eller Djävul?
 
Vilken tur att skype finns. När nätet är bra och bild o ljud fungerar så är det nästan som att ses!
Jag och min granne (hemma) brukar boka möte emellanåt. Då har båda kokat sig en kopp kaffe och vi tar en fika ihop. Hon tar en förmiddagskopp och jag en eftermiddagsfika. Det känns som vi sitter hemma vid köksbordet...nästan. Tack för fikan idag!! :)
 
På söndagar skypar vi med Andreas som vi gjorde hela förra året också, nu sist var Caroline där och hälsade på honom. Plötsligt kändes det nästan som hela familjen var samlad....nästan, härligt!!
Tänk att vi kan umgås, vi som bor i Sverige och vi som bor i Kina!
 
 
Internet och skype är fantastiskt....när det fungerar :)
 
Idag har vi en regning gråtrist tisdag, 25 grader. Hoppas på uppehåll i morrn! (Dagens väderrapport från Färran Östern)
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Catarina G

Det är vikinghorn, Anders är ju så snäll! Jag inte skype så ofta... Tur att det finns andra sätt tex. denna bloggen, en bra kontaktmöjlighet tycker jag.
Vad som känns nära är nog där vi har våra rötter oavsett var vi befinner oss. Fira lite höstfest du också, här var första frostnatten i natt, burr. Kram C

Svar: Brukar ni fira höstfest!? När första frosten kommer? :)Det ser lite höstigt ut idag för det regnar och är lite grått....men går man ut så känner man att det fortfarande är sommar, 25 grader! Så höstfest blir det inte, men en annan fest kanske? :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress