Ann-Sofie

Inget hemma kvar
Nu har de tömt vår lägenhet, alla våra saker är på väg mot Sverige. Allt som gjorde att lägenheten här i Shanghai kändes som hemma är borta. I vårt hus bor en annan familj, just nu befinner vi oss i limbo. 1a juni flyttar vi in på Lövskogsvägen 5 igen, innan dess håller vi till några veckor i Mölndal, en tvåa med 11 st stora resväskor....det blir lite jobbigt är jag rädd
Jag ställde fram alla våra saker och de kom och packade, om man nu absolut ska flytta, så ska man flytta så här.....bara vara arbetsledare liksom....
De kom, de packade de försvannn, det gick jättefort, nu ekar lägenheten. De var duktiga, de var effektiva de var trevliga. Jag hade lagt in lite saker i våra skåp men för tyngden vågade jag inte så mycket. De sa att vi skulle fylla upp, för att hålla kubikmeterna nere, jättebra! Jag har fått höra skräckhistorier om hur dåliga de är...stämde inte tycker jag. Vi fick plats med massor på de kubikmetrar vi blivit tilldelade. Men hjälp! Har jag handlat för mycket kinesiska saker? Blir vårt hem helt kinesiskt nu!? Mitt i röran kommer ayi och ska städa o fixa tror hon, hon får ledigt och jag säger - Hej då, till henne. Hon får ett extra rött kuvert med pengar förutom lönen hon skulle ha. Det var inte utan tårar måste jag erkänna. Jag kommer att sakna henne och då menar jag inte hennes arbete, jag menar henne! Trots att vi inte kunnat kommunicera så mycket så har vi haft personkemi (tror jag?). Hon fick tårar i ögonen också!
Idag har vi avlutat vår Shanghai-vistelse med en brunch på Westin hotell en sista gång, en värdig avslutning på detta kapitel i livet. Nu väntar nästa! Jag är glad att ha så mycket att åka hem till, så många att åka hem till. I morgon åker jag! Kl 13.30 ska planet lämna Shanghai Pudong.
Mycket kommer jag att sakna, självklart är det så, men mycket har jag saknat som jag nu får komma tillbaka till. En sak jag funderar över är bloggen.....har varit kul att prata med er, och få respons emellan åt. Förmodligen har jag inte tid att skriva här så ofta, kanske inte alls, jag lovar inget! Men om du vill, -titta in! Kanske kanske kommer det fler inlägg.... Annars, tack för du läst! Ha det gott, vi ses, eller!? Kram Ann-Sofie
Elisabeth Wallin

Hej Ann-Sofie!

Det har varit roligt att läsa din blogg men det ska bli ännu roligare att få arbeta på samma skola som du.
Stort Välkommen hem till Sverige, Mälnlycke och Skinnefjäll!

Kram Elisabeth

Svar: Tack!Det ska bli spännande att börja jobba igen...
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Välkommen hem!!!

Anonym

Ha en riktigt bra resa hem till Svedala! Hoppas vi hinner ses i sommar, det hade varit kul 😃
Kram Lena

Monica J

välkommen till den Sverige och våren ! Ses ! Kram

Susanne

välkommen till Sverige!
Vi kommer säkert att ses i sommar! Jag kommer att sakna din blogg! Det har varit såå himla kul att få ta del av allt du berättat och fotograferat! Om du kan tycker jag att du kan försöka skriva ut alla dina inlägg till en minnesbok, för datorer kommer och går men en fin tryckt bok den består!
Jag flyger oxå imorgon, Gbg -BCN. Ska sola och sedan köra hem bilen.
Kom ut till oss i Hjuvik i maj- välkomna!

Anonym

Välkommen hem o till oss på jobbet

Anonym

Åh vad känslosamt med avslut! Men Välkommen tillbaka! Nya äventyr väntar😊! /Anne

Svar: Förstod inte riktigt att det var känslosamt det jag skrev!?Hörs!
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Vi längtar efter er alla! Välkomna!❤

Catarina G

Du lyckas mycket bra att förmedla hur avskedet är till de och det som varit er vardag och liv i Kina. Känner mig riktigt rörd över ert uppbrott men mycket glad över att snart få träffa er igen!!! Välkomna hem vi hörs snart ..... Var det 11 resväskor i en tvåa puh? Kram C

Svar: 11 resväskor.....puh!Vi hörs!
Ann-Sofie Corneliusson

Hej och hemskt mycket välkomna hem! Hoppas vi kan träffas ute på böljan blå. Kram Elisabeth

Hej och välkomna hem! Hoppas vi kan ses ute på böljan blå 😀⛵️

Anonym

Hej och välkomna hem! Hoppas vi syns snart, kanske ute på böljan blå😀⛵️Kram Elisabeth

Svar: Klart vi måste ses!
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Vemodigt med separation från Shanghai men också spännande. Nu börjar ett nytt kapitel i ert liv. Kram!

Anonym

Varmt välkomna hem! Här finns plats om ni vill komma ifrån den lilla lyan! Men...vi vill gärna ha er här också...i alla fall ngn helg! 😜Kramar till hela familjen☀️

Anonym

Va...blev jag anonym? / Mimmi

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress