Ann-Sofie

Nu ska vi se...
Nu har jag tagit bort länkningen till facebook, blir intressant att se om hur många läsare jag får kvar?
Jag tänker att jag inte behöver sensurera mig lika mycket om jag vänder mig till er som faktikt söker upp min blogg?
Jag tänker mycket (skryt säger någon), funderar och tycker ofta mycket. Men är lite rädd att dela med mig av mina åsikter. Alla tycker förstås inte samma som jag, och jag är rädd att Du får reda på något jag tycker som Du inte håller med, då kanske Du inte tycker om mig längre? För mig är det nämligen så, att visst, olika åsikter kan man ha....jag gillar röda blommor och du gula, det är ok. Jag gillar prinsesstårta och du Saschertårta, ok! Jag gillar segling och du gillar fjällvandring....mm.
Men när det kommer till större saker, värderingar kring relationer, samhälle, framtid, miljö....om våra åsikter då skiljer sig alltför mycket blir det svårt, för mig. Jag har här i min blogg många gånger sensurerat mig, låtit bli att skriva saker jag tycker, saker som är viktiga för mig av rädsla att någon sen inte ska tycka om mig. Nu kan ju det låta som om jag har alldeles väldigt extrema åsikter, så är det ju inte....det vet de flesta. Men jag har tystat mig själv och inte riktigt gillat det. Jag vill stå för den jag är, stå för de åsikter jag har. Nu ska jag försöka bli bättre på det. Vi får se hur det går? Om det blir bra och känns rätt så kanske denna bloggen kan leva vidare efter Kina, i ny tappning, får väl byta namn kanske? Inget bestämt...vi får se...
 
Än så länge är det Real Housewife of Shanghai som gäller, tre månader till. Och dessa tre månader ska jag njuta av att vara just det, en "real housewife".
 
 
 
Då ingår det att spela mahjong, i alla fall när man bor i Kina. I morgon och på fredag ska de spelas!
Dessutom ska jag ta tio lektioner till i Mandarin, vi hade visst kvar tio till som ingick i kontraktet, då kör vi på det! i kväll kommer fröken, vi måste repetera först. kanske vill jag lära mig att skriva några tecken också!? De är så fina.
Några åsikter fick ni inte idag, vi får se när det blir?
Ha de!
 
 
 
 
 
 
 
 
Caroline

Enda anledningen till att censurera sig är för att inte bli utkastad ut Kina, tycker jag... ;)

Svar: Jag ska försöka undvika det, Caroline. Och bli tuffare i andra situationer! Puss älskling
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Jag är en som hänger med utan Facebook!! Haha! Jag tycker att du haft så sunda åsikter när vi pratat, kanske för att jag brukar tycka likadant! Fast det är väl på olika sätt att blogga eller att ha en samtalspartner eller? Det beror kanske på vad du vill uttrycka och varför. Du skriver så bra, alltid intressant. Bli nu inte för bra på kinesiskan så du går över till den! Kram C

Svar: Ja, vi har verkligen liknande värderingar! Var så tydligt när vi sågs sist. Jag gillar att prata med människor som delar mina åsikter.....är det lite barnsligt eller?kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Ja, men är det inte lite kvinnligt att alla ska tycka samma saker och sitta och nicka instämmande till vad andra kvinnor säger! Det här får vi i så fall bli bättre på.
Blir så spännande att lyssna till dig när du sticker ut hakan. Blir du utkastad ur landen kan du väll vänta tills du kommer hem med dina extremaste åsikter! :)
Njut av dina sista månader. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress