Ann-Sofie

Två veckor tills vi åker....
Hej!
Detta är Ann-Sofie 38, eller jag menar 48  (ehm, vad hände där?) Till höger är jag, till vänster Yu-garden i Shanghai, mitten utsikt från vårt vardagsrum. Går man ut på balkongen kan man se "kappsylen".
Mina döttrar tror inte att det ska gå att få mamman att komma igång med bloggande!
Måste visa dem, att de har fel.
Vi ska flytta till Kina!
Döttrarna ska med men inte sonen, han är 25 år, överger vi honom? (Återkommer till detta) Tjejerna ska plugga Mandarin, och jag med har jag tänkt. Fixa naglarna kostar 35 pengar (RMB) har jag hört, har aldrig sysslat med sånt, kanske kan jag få snygga naglar för första gången i mitt liv?
 
Att sluta arbeta var svårare än väntat, jag kommer verkligen att sakna mina kollegor..
Har en fantastisk arbetsplats, finns den kvar om ett och ett halvt år?
Finns vännerna kvar när vi kommer hem? Vad har vi gett oss in i!?
Många ambivalenta känslor på en och samma gång. Ser fram emot detta äventyr vi ska ut på, med skräckblandad förtjusning.
Det som är kvar nu är vaccinationer, bestämma vad som ska magasineras och vad som ska stå kvar i huset till familjen som hyr, skriva ut oss ur landet, lämna in bilen, fixa trädgården, hälsa på släkt och vänner och säga hej då....plus lite annat.
Sedan tänker jag skriva och berätta om vårt liv i Shanghai framöver.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress