Ann-Sofie

Massage
Något de kan här är alternativ medicin, akupunktur och massage. Har tänkt länge att jag måste pröva detta och idag kom jag iväg! Två massörer eller vad de kallar sig? Som heter Rebecka och Paul, de är gifta och har ett massageinstitut (?) tillsammans. Många svenskar har varit där...ryktet går att de är fantastiskt duktiga. Många har blivit hjälpta med allt från eksem till hälsporre och sömnproblem. Mitt problem är höften, de märkte snabbt var mitt onda satt. Det beror på dålg blodcikulation i benen, o jag ska jobba med att hålla värmen och slå mig på utsidan benen tio minuter gånger tre varje dag så kan jag slippa artros i höften när jag blir äldre.....sa inget om att min mamma har dessa problem?!
 
 
Här låg jag och blev bankad på, och han nöp mig!!! Ibland gjorde det riktigt ont, ibland kittlade det, så jag skrattade högt!
 
Deras sätt att beskriva dålig blodcikulation var målande. Rebecka sa att det är som en väg där bilarna ska åka, det är bara det att det är igenkorkat, sten ligger ivägen så inga bilar , det vill säga blodet , kan ta sig fram. En väninna som var med blev mycket överraskad av sin diagnos.....en annan kinesisk läkare hade sagt samma sak för ett antal år sedan, hon tyckte då att det bara var löjligt, han kan inget veta efter att ha sett mig i 15 sekunder sa hon. Nu säger Rebecka samma sak och att detta är orsaken till hennes sömnproblem som hon gick dit för :) Spännande!
 
Jag ska hålla höften varm och dricka ingefära, för tydligen är jag kall hela jag......en kylig människa helt enkelt :)
 
Dagen har varit underbar dag, luften helt ok och över tjugo grader, lunchen intogs därför utomhus. Sedan blev det en skön promenad från massagen, genom kineskvarter och fina parker där träd och blommor blommar för fullt nu.
 
 
Visst är det fint? Många färger!
Kram på er!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anne

Längtar tillbaka!

Svar: Saknar dig också! Du får gärna komma tillbaka!
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Låter helt underbart! Var de svenskar? Hur länge var behandlingen? Måste man boka långt i förväg?

Svar: Behandlingen gjorde väldigt ont!! Nästan två timmar....tror det är lätt att få tid, vill du gå?
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Intressant! Jag gjorde ingefarste igår och otroligt nog grack jag en kopp nu när jag tog del av din blogg! Det är starkt och jag hoppas det är bra mot både förkylning, ledvärk och cirkulation!
Jättefin park! Kram

Svar: Ingefära verkar vara bra mot allt!!
Ann-Sofie Corneliusson

Maria

Läste ett inlägg på Taitais och råkade sen läsa detta! Lite spooky, jag vet inte om jag vågat gå dit! Modigt av dig! Känns det bättre i höften? Kramar

Svar: Det var mycket intressant att uppleva detta, lite ont gjorde det. Men inte så farligt tyckte jag. Jag sa aj! Du blev han snällare :). Ska vi ses snart igen? Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Maria S

Jag tror vi har bloggträff nästa onsdag! Kollar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress