Ann-Sofie

Lite ditt o datt och en fråga till er!
Söndag kväll och Anders åkte till Taiwan för några timmar sedan. Det känns väldigt mycket som söndag kväll.
Veckans alla dagar är spikade. I morgon sista lektionen i min Fengshui-kurs. Några saker kanske jag kan ta med mig, men mycket känns som antigen sunt förnuft eller så helt enkelt vidskepelse. Att få balans i hemmet, rummet med hjälp av de olika elementen känns rätt självklart. Har du bara vita bleka färger, mycket metall till exempel kanske rummet känns kallt och du behöver ta in lite varma färger och växter. Ett harmoniskt hem gör förmodligen att du mår bättre....då kanske du lyckas bättre i ditt liv/ arbete. Men ärligt! Det räcker inte! Och svart färg gör ingen till bög!!!   Det är inte  heller färgen i ditt sovrum som får mannen att vara otrogen! Det finns fortsättning på kursen till hösten, tror inte det :) Jag hade hoppats på lite mer inredningsideer.
 
På torsdag ska jag åka med en "tjej" som volontärjobbar för Stepping stone...de lär ut engelska till elever i underpriviligerade skolor, deras lärare kan oftast ingen engelska alls. Det är viktigt här i Shanghai att kunna engelska för att få ett hyfsat bra jobb. Jag provade detta ett par gånger i sommras men då var det inte på skolor utan på kommunity center, nu ska jag få se en riktig kinesisk skola! De behöver lärare...ska jag göra det istället i höst? istället för svenska skolan? Svåra val i livet...
 
Tisdag- lunch med trevlig väninna
Onsdag- svenska skolan
Fredag- Mahjongturnering, stor tävling!!
 
Jag har en fråga. jag brukar länka mina nya blogginlägg till facebook. Borde jag inte göra det? Några av mina vänner tycker det är bra, så ser de när jag skrivit och de vill läsa, därför gör jag så. Men ibland tänker jag -Ann-Sofie, det är ju inte säkert att alla vill läsa om just ditt vardagsliv!!! Tvinga inte på dem detta, arma människor!!! Men bara för att jag lägger ut det måste man ju inte gå in o läsa? men några retar sig på sådant....och jag vill ju inte att någon ska reta sig på mig!!!
 
Sedan är det ju det att jag lämnar ut mig till viss del, ni lär känna mig och mina tankar ganska väl, ni som läser. När ska jag få reda på era? Ni ska ändå veta att min självcensur är ganska sträng, ibland har jag lust att skriva saker men törs inte riktigt.....blir ni nyfikna nu? Borde jag?
 
När man länkar till facebook är det ju snyggast om en bild kommer med, det får bli denna idag.
Kram
 
 
Utsikt från Vue bar, så häftig!!
Susanne

Hej, fortsätt dela annars missar vi ju den här fina stunden att få dela dina tankar och ditt Shanghai! Kram

Svar:
Ann-Sofie Corneliusson

Johanna

Hej moster!

Det är ju det som gör din blogg så intressant att läsa! Inte ska man lämna ut sig själv men det tycker jag inte att du gör. Och bara för att du länkar till din blogg på FB så innebär det ju som du själv skrev - inte att man måste gå in och läsa.
Keep up the good work!

Svar: Tack, Johanna! Jag ser dina fina bilder på instagram men kan inte mycket där ännu! Vi ses i sommar?! Eller hur? Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Jag tycker det är jättebra att du länkar, så mysigt att läsa, men det ska framförallt kännas bra i ditt hjärta. Kram Åsa

Svar: Tack Åsa!!! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anna-Karin Gunnarsson

Hej! Dela den på FB, annars blir den inte läst.Vi alla på FB lämnar ju ut oss själva på ett eller annat sätt.vad kul att vara volontär på ett område som behöver stöttnig. Det gör skillnad, och du hjälper dem om du deltar. Jag tror du själv blir lycklig av detta.

Svar: Tack Anna-Karin!!! Ses vi i juni nu?
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Jag tycker att - du ska forsätta länka till FB
- du lämnar ut dig lagomt mycket
- De som inte vill veta ngt om ditt liv ska strunta i att läsa
- du ska fråga oss om du vill veta ngt om oss.
- bilden är suddig på skylinen, har kag tatgit sen?
Kraaaaaaaamar i mazzor!!!!!!

Svar: Nej, dina bilder är nog bättre....denna tog jag med min mobil, vid ett annat tillfälle :)
Tack, då fortsätter jag då :)
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

- har jag tagit bilden, menar jag! :)

Anne

En blogg är en blogg är en blogg.... Det ligger i bloggens natur att den ska delas. Den som är nyfiken läser :-) jag är nyfiken! Så FORTSÄTT!

Svar: Ska jag då.....känner du igen bilden? Tog den när vi var där!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress