Ann-Sofie

Rosa fredag kväll
Jag tittar inte mycket på tv här. Vi har tv, kinesisk tv...två filmkanaler CNN plus något mer. Visst går det att ladda ner Svt play, men ofta är nätet så Jä€%#la kass att jag tappar tålamodet. Förra året fanns en hemsida som hette swetv.org, där kunde man ladda ner det mesta svenska tv-programmen, satte dem på laddning dagen innan och nästa kväll kunde man titta....de har lagt ner!!
Vi köper dvd-er, tv-serier gärna BBC-produktioner och kollar på ibland. Men vad som visas på tv hemma, vad ni pratar om, har vi nu ingen koll på alls! Jag har fått mitt liv här i Kina, vänner och en hel del  att göra. Men min värld känns alltmer liten och inskränkt. Jag lever i en bubbla! En trevlig, mysig sådan, men en bubbla.
 
Jag tror att man lever i en bubbla även hemma i Sverige, men eftersom jag (i stort sett) alltid bott där, så tänker jag inte på det. Undrar om jag kommer att känna det som litet o "bubbligt" när jag kommer hem?
 
Jag sittter vid vårt matsalsbord och skriver, brukar göra det. Vänder emellanåt blicken mot fönstret o tittar ut, vyn just nu är riktigt fin, solen skiner, det börjar skymma, det gör det i cirka fem minuter innan det blir mörkt. Jag skyndade mig att ta en bild. Ni har sett den många gånger. Men nu är det rosa ton på himlen. Ser ni?
 
 
 
 

Det bästa jag vet är rosa kvällar på en klippa i Bohuslän, en grillad köttbit och ett glas vin. Någonstans mellan Gåsöskärgården och Hunnebostrand, här är vackrast i världen tycker jag!! Jag har saknat det under vår tid här. Men jag måste erkänna att jag tror att jag kommer att sakna den utsikt vi har här också, den är mycket unik.
 
Min ayi blev glad idag. På förmiddagen hade jag mitt mahjonggäng hemma hos mig, min tur att bjuda på fika. Det blev rulltårta med frysta hallon i, en klick grädde och blåbär på toppen, en bakelse.  Efter vår spelstund ger vi oss av för att gå ut o äta lunch. I hissen träffar vi ayi, hon blir glad av att se att jag har vänner!! Nide pengyou ? Frågar hon.... dina vänner? och skrattar! Henne kommer jag att sakna!!!
Ha en trevlig helg alla!!
 
Catarina G

Har inte läst på ett tag, har ju varit i Nice. Varmt o jätteskönt. Jag tycker om att läsa din blogg och ta del av dina upplevelser, tankar och vardag så fortsätt gärna att skriva! Kram C

Svar: Många resor detta året du!! Nice, har aldrig varit där, fint?
Ann-Sofie Corneliusson

Anneli

Hej,hej. Gillar din blogg och nu sen vi flyttade hem i onsdags så är den extra trevlig. Fått igång internet och TV nu men helt otroligt så många kanaler det finns...hänt mycket på den fronten dom sista 7 åren märker vi nu och en massa annat också. Mycket har hänt i Sverige under åren vi varit i Kina, fördelen är att vi kan svenska och kan fråga när vi inte fattar. Ha det så gott o kramen

Svar: Vad kul att höra av Dig! Det måste vara mycket specielllt att flytta hem efter så lång tid borta. Det är nog mer än man tänker på som ändrar sig hemma? Vi var ju borta två år i USA, mycket hade vi missat när vi kom hem, men sju år...det är länge. Hoppas det känns kul? Med nytt hus o allt!? jag är nyfiken på hur det känns!? Jag har inte så stor lust att åka hem än på ett tag...Kommer att sakna dej på fredag!
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej, jag hade inte läst några av dina bloggar på. Två-tre veckor, men saknade dem verkligen!
Ursäkta mina stavfel!
Jag tror man har sina bubblor var man än lever. Ibland är det skönt att kunna dra sig bort till en lite mindre bubbla, bara man har de allra närmaste att bubbla med. Min son hör nästan aldrig av sig från Kalmarbubblan....det suger. Men när man inser att inte många kan dra sig ur bubbla nr 1 och ens drömma om en annan bubbla, blir man ödmjuk tycker jag. Och man kan väl dela med sig av både glädjeämnen och andra funderingar. Vem ska tända ljus på gravarna imorgon?!
L och jag sänder er alla glada hälsningar från soffan IKEA Eketorp/Pixbo, Katalunia, Europa

Svar: Ja, vem ska tända ljusen? Kanske räcker det att tänka på dem man saknar? Hoppas de hör? Nu kommer ni snart!! Ska bli så kul. kan inte du skicka ett mail om tid för landning, så skickar vi chaufför. Tid för när ni åker till Filipinerna o Hongkong, så vet vi? Ni är såå välkomna! kram
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress