Ann-Sofie

På väg "hem"
Nu sitter vi på Kuala Lumpurs flyplats och väntar på flyget till Shanghai. Lite tuff flygning, den avgår inte förrän 0140. Det är några timmar kvar, nu är kl 21.20 Framme i Shanghai 0700. Blir till att flyga "vargtimmarna".
 
Men den finns en lounge på denna flygplats man kan betala för att komma in i. Här kan vi äta en god middag. Man kan få massage, vilket Anders avböjt. Kaffe, efterrätter, öl och vin tills man skäms eller möjligen skämmer ut sig :) Om man känner sig lite ofräsch kan man ta en dusch. Sedan sitter man bekvämt i mjuka fåtöljer till det är dags att borda, allt för priset som en middag för oss fyra, bra va?
 
Vill ni se bilder från Malaysia? Tre öar har vi sett, snorklat och dykt har vi gjort. Latat oss och läst många böcker på fanatstiska stränder med ljuvligt vatten. Och jag har badat och badat tills jag blivit skrynklig!!! Underbart!
 
Vi har bott på hotell med olika standard får man väl säga.... tur att omgivningarna  var vackra när det fanns småödlor och kackelackor på hotellet ;) Kanske är det karaktärsdanande? Idag känns det i alla fall mycket skönt att åka "hem" till ett renare o fräschare Shanghai, än hotellet vi bott de senaste dagarna.
 
Anders har förslag på vad jag borde skriva mer om här på bloggen, när Caroline o Frida exprimenterar med mediciner eller när Caroline tror att vi ska bli bortrövade eller nedskjutna, men det får jag inte skriva om, Caroline och Frida anser sig äga dessa historier så detta får ni läsa om på deras bloggar.
 
Vi har haft sköna dagar med sol och bad som jag saknat hela sommaren men nu fått mitt lystmäte av äntligen.
Nu har jag försökt ladda upp bilder att visa er, men det går inte, ni får vänta lite till. 
Hörs snart igen! 
Kram
 
 
 
 
 
 
Mimmi

Låter som härliga dagar ni haft! Ser fram emot att se lite foton.

Svar: Nu så...
Ann-Sofie Corneliusson

Gun Engström

Hej!
Skönt att ni är välbehållna efter semestern! Själv är jag hemma vid min dator igen efter 6 veckor i Fjällbacka. Har skaffat iPhone5 för att hålla mig uppdaterad med mail och Sms, men tangentbordet är så litet! Kommer att hålla kontakt med dig! Spännande med ödlorna. I Singapore kryper de på väggarna inomhus när mörkret fallit på! Finns inga trösklar vid dörrarna och de trivs på de vita väggarna. Kram så länge/Gun

Svar: Men precis, det fanns inga trösklar, jag lade handdukar för springan så att så få djur som möjligt skulle komma in :)
Ann-Sofie Corneliusson

Ida

:-D det ingår i priset med alla djur, både små o stora..
Ser fram emot att se bilderna :-)

Svar: Jag har lättare för större djur, de stora ödlorna var på ett sätt mindre läskiga...fast de var väldigt stora. Hörde att i Indonesien finns stora ödlor som dessutom är farliga. Har ni såna där din mamma bor?
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Gött att ni är "hemma" igen! längtar efter bilderna!! Kram Maggan

Svar: Tack!Jag jobbar på det, min dator krånglar, tar en kvart att ladda upp en bild, tar jättelång tid. Något är fel.
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress