Ann-Sofie

Min tand är lös....
Var på mysigt julmingel igår med vacker rosa julskinka :) hemgjorda köttbullar och mycket god glögg, trevliga människor. Fick verkligen lite riktig julkänsla. Tack för detta!!!
 
Men jag bet sönder min tand!!!
Snabbt o smidigt fick jag tid till tandläkaren här, hade nog varit svårt I Sverige, att maila tandläkaren söndag kväll? de ringer tillbaka och ger mig en tid måndag morgon.
Kom just därifrån...nu sitter  jag här med helt bedövad gom o tunga o dreglar lätt...  Efter röntgenbilder o undersökning bedövar de snabbt och säger att vi måste ta ut tanden o sätta implantat!!! Va?!
Där ligger jag i stolen och tandläkaren (som ser ut att vara 18,5 år) ska ta bort min tand!
Jag sätter mig upp...yr, svimmar nästan.. ..-I think I need a second opinion on this. I need to call my husband!!
-Anders de ska ta min tand!    
 
                                                                                                                                                     
 
 
Jag vill ringa min tandläkare hemma i Sverige, det är mitt i natten, det gör väl inget?
Har ju hört hur de tar ut skyhöga avgifter från patienter med försäkring, vill de lura mig? Han verkar snäll den lille gossen (är han verkligen tandläkare?). Han förstår att jag vill dubbelkolla. Han tar ett foto på röntgen bilderna med sin telefon och vi mailar ett brev till Peter Muren Västra Hamngatan Göteborg. De har inte röntgenbilderna på datorn, känns lite omodernt? Annars är platsen fräsch och all personal mycket trevlig, hoppas de har fel?
 
Jag har en tid tillbaka på torsdag kl 14.30, säger min svenska tandläkare att de förmodligen har rätt...så blir jag tandlös....I så fall är det nog tur att jag bor i Kina och har försäkring....det hade blivit dyrt i Sverige, här betalar vi 800:- i självrisk....
 
Har jag berättat att vi hade julafton här i lördags? youtubad Kalle Anka, julmust, grå skinka, pepparkakor, tomteskum och  julklappslek, en mysig familjedag blev det!
 
 
 
Anonym

Grå skinka eller rosa!! Är det humörsstyrt?? Kram

Svar: Naej, då är det nog bättre att hoppa över om man är på "grått" humör....har mest med tillagning att göra :)
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Oj va vi skrattade när vi läste om tandproblemen.... inte för att vara elaka, utan bara för att du skriver så himla bra!!! Stackars dig hoppas det blir bra i munnen så du kan tugga knäck! Tack för mailet, har svarat! Kram C

Svar: Tack! Det var ju meningen att det skulle vara lite kul att läsa :)Men sen har det inte varit så roligt faktiskt, tanden är ute....men det tog två timmar att vicka ut #€%-skapet.... Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress