Ann-Sofie

Visste ni att Anders samlar på älgar?
Nu är det lite mer hemma här i lägenheten, tänk vad en matta, några kuddar och lite ljuslyktor kan göra!
Tre månader tog det för det våra saker att lämna huset hemma i Mölnlycke, och med båt skeppas hit, tas genom tull för att slutligen komma till vår lägenhet.
Måste till Ikea och köpa nya ramar, de går sönder när jag snabbt och fiffigt  ska slänga upp tavlor på väggarna, varför har jag jämt så bråttom?
 
 
Hur många vet att min man samlar på älgar?
Det visste inte jag heller....men på hans jobb hemma i Sverige tror de visst det. Nu är älgarna här och ska nog vidare till Asien-kontoret, undrar vad de tänker om dessa där? Men visst är de söta?
 
igår var jag på min första "väninnedejt", vi åt lunch och hade en trevlig stund. Nu vet jag vart  jag ska gå när mina naglar behöver en makeover! Fick veta lite vad man sysslar med i svenska klubben. Mahjong spelar man på fredagar, sedan lunch och därefter shopping. Får se om jag fokuserar på volontärarbete och kurser.... eller om jag hamnar i detta sociala samanhang? Vi åt en ceasarsallad och drack ett gott glas juice av apelsin, äpple och ingefära, nyttigt va?
 
Bildbevis: Kanske är bilden redigerad? Har hon verkligen hittat någon att luncha med? Vi vet inte....
 
 
 
 
I morgon ny lektion, ska se om jag kan hinna ta lite bilder då. Ska handla om bollsporter,  do , does, får se vad vi kan göra med detta? Är lite tom på ideer just nu. En lektion i veckan är lite, lite....måste jag ändå säga, man tappar liksom, ska inte klaga....
 
Vad gör ni hemma nu? Är semestern snart slut? Ska det bli skönt att återgår till vardag? Det brukar jag tycka... Jag ska försöka hitta en vardag, har ännu inte gjort det. Hur gör man det? Var hittar man den?
Jag har verkligen inte mycket att skriva om, de känns lite krystat det här. Så allt för idag, hoppas det händer något spännade i morgon i så fall får ni reda på det!
Kramar 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Susanne

Hej! Fortsätt med väninneluncher! Verkar trevligt! Tror du du får såna fina naglar m glitterstenar som våra tjejer fick i nagelverkstan på Goastranden?
Fina älgar! Ellie har sin mascot Rudolf m röda mulen kvar, tror dock inte han är med ombord på Götheborg, för han har inte gått basic safety- kursen!

Jag sände en länk till dej, till tv4 Lotta på Liseberg om du kan få upp sånt? Vilken kväll med idolen Skifs! Själv syntes jag inte mycket i bild för vi stod uppe i baren ( var annars!?) jo när vi sjöng Mina gyllene skor HADE ja guldskor som jag tog av mig o viftade med, åhh töntigt! 😝 iallafall kanske du kan njuta av musiken?
Kram!

Svar: Vilken bar? Finns det en bar där?Kanske ska jag ta kort på mina naglar i eftermiddag och lägga ut här?
Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Gun Engström

Hej! Är fortfarande på kusten och njuter av det härliga vädret. Ska börja ladda upp nästa vecka. Börjar jobba den12 augusti . Det blir nog bra. Här blåser det idag och de flesta båtarna ligger i hamn. Det reas i affärerna och det märks att det närmar sig slutet på säsongen. Kram från mig!

Svar: Ni måste ha haft en underbar sommar?! Jag kommer till jobbet o hälsar på veckan 8 september nån gång.... Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Maggan Kagebo Dahlgren

Varit på konstmuseet idag med barndomsvän, Helene Schjerfbeck (1862-1946), så fina målningar! Ännu en gripande historia. En av de få kvinnor som blev uppskattade i sin tid! Fick medalj/pris i Paris för sina målningar. Så vackra färgställningar! Kram Maggan

Svar: Hade velat vara med....
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress