Ann-Sofie

På 25e våningen med en kopp kaffe
Här sitter jag på 25e våningen, på balkongen med en kopp kaffe, datorm och i pyamas....och skriver till er! Klockan är 10 på förmidagen och äntligen (måste jag ändå säga) har jag lite egentid. Termometern i sovrummet säger 23 grader, det fläktar lite lätt här uppe och utsikten har jag fortfarande inte blivit mätt på. Nu passar jag på att njuta, hur ofta har man det så här bra? Ljuden från gatorna här nedanför finns hela tiden men tar absolut inte över. Ett jämnt brus med tutande bilar, sirener ibland.....emellanåt kommer städgubben cyklande med sin bjällra ringande på cykeln.  En tennisbana ligger precis nedanför vårt hus, härifrån hörs bollar studsa fråck rack till underlag, studs, studs....
 
 
Just nu hör jag dem inte, men vi har en skola intill, när de har rast hör jag barnen leka på gården. Varje morgon startar skolan med ett gymnastikpass på skolgården. Barnen står uppradade och gör rörelser till musiken som spelas ut över skolgården. En lärare står i ett fönster och ropar ut vilka rörelser, och i militärisk anda "gymnastiserar" barnen. Från sovrumsfönstret kan jag se detta! En bra ide? Att ta med hem?
Idag är luften ganska bra, det luktar inte alls! Vinden är bra tror jag, blåser bort förorenngar, vart hamnar de då?
Någon annanstans.....
 
Anders är i Malaysia, han flög Malaysian airways....Han är framme nu i alla fall, men han ska tillbaka också! Det är läskigt det där. Idag läste jag för första gången att man inte utesluter möjligheten att flyplanet landat någonstans, de har ju inte hittat något över huvudtaget som kan bevisas vara från just detta flygplan. Undrar om vi någonsin får några svar? TV-serien Lost blir mer och mer trovärdig :).....Tänk om de kommer tillbaka  såväl besättning som passagerare om 10 år med superkrafter!?
 
Nej, nu är det dags för en dusch måste ur pyamasen, i eftermiddag är det svenska skolan igen....här kan jag inte sitta hela dagen. Den "gode" Schartau finns i mitt inre, man får inte ha det föör bra, åtminstone inte för länge :).
Vi hörs! Kram
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Så härligt du har det och det är du så värd! Njut!

Svar: Tackar! hoppas vädret håller i sig :)
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Härligt att du får vila dig efter att tagit hand om oss så bra. Fantastiskt att få bo så flott hos er, ni har ett trivsamt hem.Vi är tillbaka i vardagen igen med många intryck. Snart har du Anders hemma igen ska du se. Kram från oss alla.C

Svar: Jag blev förkyld när ni åkt! Hoppas jag inte smittade er? Tack, det var jättekul att ha er här! men det är skönt ibland att sitta ensam med en kopp kaffe också :) variation gör det bäst! Ensam varje dag, är inte kul.
Ann-Sofie Corneliusson

Monica Jacobsson

Så grönt och härligt det ser ut ! Vilken våning bor du på och hur många våningar i huset ? Ser ut som du bor lagom högt ! ( för en flygtur till Blåkulla )
Fågelsång ?
Du kan ju alltid göra morgonjympa samtidigt som skolbarnen ...
Ha det härligt därborta !

Svar: Hoppar jag....så kanske jag kan flyga vem vet? Tror dock att jag inte testar. Vi bor på 25 våning men ta bort alla med fyra...4, 14, 24, så egentligen 22. Ha det gott själv..snart kommer jag...
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej real housewife! Hoppas det går bra med Malaysian !
Annan sak; Björn Skifs sommarturne´ - Lysekil 31 juli!!!!!!
Hoogachacka!
kramis!

Svar: Malaysian?! Vad menar du? Björn Skifs är bra!!!Kramis själv!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress