Ann-Sofie

Idag regnar det igen!!!
Våra grannar har haft otur med vädret, men de hade tur igår i alla fall. De fick se Pearl Tower och "Bunden" med skylinen....och då sken solen igenom till och med en liten stund. Känns som det är mitt ansvar på något sätt hur vädret är. Här har de kommit hela vägen från Göteborg för att se Shanghai och delar av Kina, så syns det inte!! Allt är inbäddat i dimma i Shanghai och smog i Peking.
 
Jag har hört om dem som gått på Kinesiska muren men inte sett den....för smoggen. Vi såg i alla fall muren, men kanske inte den, som de säger, vackra utsikten.
 
 
 
 
 
En bild till på muren tål ni väl? En fördel med vinter och lågsäsong är att man kan få bilder utan svarta huvuden på. Lite fräckt tycker jag....det ser ut som muren ligger helt öde. Man känner liksom historiens vingslag snäppet bättre. Så här så det säkert ut för 2000 år sedan också, eller vad tror ni? Jaja antennen där på höger sida fanns väl inte där då.
 
Fattar ni att jag frös?! MIn mamma skulle säga, du har väl kylt ner dig förstås, det var därför du blev sjuk. Om man kyler ner sig och dessutom tröttar ut sig så kommer förkylning eller influensa som ett brev på posten. Det kom som ett sms, jävligt mycket snabbare än postgången. Nu idag känner jag mig i alla fall bättre....men har legat några dar med feber o ont i halsen. Nu är det bara lite snuva och hosta kvar. Det är lite intressant (eller också gäller det bara mig?) att när jag har hög feber så tror jag varje gång att denna gången är det nog något riktigt allvarligt, nu kommer jag att dö, det känns så!
 
Idag är en regnig och grådaskig dag, vi hade planerat att promenera tiil Jingan Tempel titta på det och sedan vidare....vad gör vi nu? På söndag åker våra vänner hem, så sedan börjar vardagen här igen. Fast bara några få dagar, på onsdag åker jag till Sverige för att se till sonen. Ska bli gott att se honom och umgås några dagar, lite möten mm. Önskar bara att jag kunde biima mig till Sverige lite snabbt, ser inte fram emot flygresan....

Jag kommer att missa lite här när jag är borta också.... nu har det blivit så. Mitt liv är här nu. På måndag till exempel börjar min nya kurs i Feng Shui som jag sett fram emot. Kommer att missa två tillfällen, Svenska skolan sviker jag också, känns jobbigt.
 
Blev lite deppigt inlägg idag, beror nog på vädret?!
 
Kram
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Blir kul att se dig över en kopp kaffe om du hinner!

Svar: O kanelbulle!!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress