Ann-Sofie

Stressigt...
Upp tidigt och iväg till Minhang, som ligger ca 45 min hemifrån, långt bort alltså, kö! Vi måste ta vägen om IKEA för att hämta upp Marita, det tog nästan en timma att komma fram. Då var vi i stort behov av kaffe innan en tuff runda mahjong. Jag förlorade säker flera kronor idag, skit också!
Mahjong kräver sin man, mycket koncentration, tuffa motspelare.....man förbrukar kalorier, därför efter en promenad behövde lunch intagas. En Ceasarsallad med juice på äpple, ingefära, celleri plus något grönt? Gott!
 
Men dagen var inte slut med det! Tillbaka in till mer civiliserade trakter. Idag skulle Caroline, Frida och jag åka till Svenska konulatet för att rösta i EU-valet, Check! Nu har vi gjort vår medborgerliga plikt.
 
Dessutom, har jag fixat middag till familjen! Korv med potatismos. Korven smakade Kina = inget vidare, men moset var nog det bästa hitills här i Shanghai. Har hittat en mataffär på nätet som levererar maten till dörren gratis och det är riktigt bra västerlänsk mat. Finns det hemma?
 
Efter en tuff dag som denna sitter jag här med huvudvärk och känner mig helt slut.
 
Jag raljerar, det är inte så att jag slitit ut mig direkt....men trött är jag o huvudvärk har jag. Det beror förmodligen på luften dock, som varit riktigt dålig idag. Jag vet inte men inbillar mig att det liksom fattas syre i luften när det blir så här? Min kropp gillar inte tungmetaller som det finns gott om här. Järn är bra för kroppen, men inte bly tydligen!?
 
 
Ni ser hur tufft jag har det?!
Kram
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Nostalgi, den här bilden har jag tagit, får jag avslöja det? Du är så fin! Jag går fortfarande på små moln efter resan och frossar i bilderna varje kväll! Mitt livselexir! Det blev över 1000 bilder!!!!!

Svar: Tack för bilden! Kommer säkert att låna fler, är det ok?
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej looking good!
Idag ska jag njuta av frisk luft då jag känner med dig i smogens rike..
Kommer du ihåg historien om den lille i skolan som satt o andades så snabbt...nä jag drar inte den. Varje gång man andas, kanske föds en kines trots den dåliga luften du beskriver....
Man kan ju inte skriva allt rätt ut på en blogg - jag råkade ut för självcensur där! Hoppsan! Kramar

Svar: Ingen aning om den historien, måste få höra när vi ses!!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress