Ann-Sofie

Jag har inga kläder!!!
Vad ska jag ha på mig idag!?
 Anders säger att jag har en hel garederob full med kläder..... igår hade jag kläder tyckte jag själv. Men plötsligt...har någon varit o snott kläder från min garderob!!!?Jag har INGET att ta på mig idag! Nej, jag  har inte varken gått upp eller ner i vikt, inget har ändrats. Vad händer? Hur kan det bli så här? Det är inget nytt fenomen, detta händer mig helt plötsligt (out of the blue) med jämna mellanrum. Inte ofta, skulle säga ungefär en till två gånger om året, är det årstidsrelaterat? Visst känner man ibland att, jag behöver verkligen nya jeans eller en jacka, det är lite kallare nu....men detta är en annan nivå. Garderoben gapar tom! Finns inget jag kan använda!
Jag har en ny snygg kashmirkappa som jag sytt upp nyligen.... men kan ju inte gå naken under? (underkläder har jag nog...)
 
 
 
 
 Ni ser inte hur snygg den är, med sömmar o så, men fin blå färg va? Jag har nog inte tid att shoppa kläder idag, får gå i urtvättat gammalt, tråkigt :(. Jag som ska på styrelsemöte och allt!!
 
Färdiggnällt. Ska visa några fina bilder från helgens promenader:
 
 
Bäst som vi går gatan fram ser vi en stor grupp  människor på väg mot en mall och en häst!! Den ser så riktig ut, rör sig mycket nervöst., att jag tror att det är en riktig häst först. The warhorse, tydligen används den vid filminspelningar. Skådespelare gör hästens rörelser och det ser så äkta ut. Hästens andas, rör på svansen, öron, skrapar med hovarna...När de filmar, animerar de förmodligen resten. På detta sätt kan de få hästen att göra, röra sig precis som de vill, häftigt!
 
Vi gick vidare, till Peoples park. På helgerna är det stor komers, föräldrar vill gifta bort sina söner eller döttrar.
 
 
Ålder, vikt o längd och bild på dotter eller son som behöver giftas bort.
 
 
 
Många är det, vi såg inga västerlänningar....
Jag såg en ung tjej och hennes mamma (tror jag) som gick runt och läste på skyltarna. Jag undrar hur ofta det faktiskt blir äktenskap denna vägen? Många stod o pratade, verkade mycket engagerade, vet ju inte vad de pratade om men.... Något vi ska starta upp i Slottskogen!?
 
Vick vidare, och den gröna figuren vinkade till mig!
 
 
 
Nu ska jag på styrelsemöte," Swedish club of Shanghai". Måste gå.

Kram  alla!!
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Ha det bäst, kram!

Catarina G

Som du sa när vi var hos er det finns marknader för allt! Det är inte klokt vad många olika saker du får se och kan dela med dig av.Jättesnygg kappa, är det inte så med garderober, ny säsong- tomt? Din garderob är ju lite mysko också eller?! Kram C

Svar: Ja, tappar liksom bort kläder o hittar dem inte i denna garderob! kanske är det där problemet är?!
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej! Nu när det blir lite kyligare hade jag inga ( hela) brallor att ta på mig heller. Lyckades tokshippa tre par jeans ( två svarta och ett par mörkblå) på Lindex Eriksberg under ett kort besök där, det är så svårt att hitta större storlekar i Katalunien. Behövs jeans i Shanghai eller är det varmt fortfarande? Jag ska leta efter det du frågade efter imorgon. Vilka otroliga möten med osannolika varelser och sedvanor du fotograferar! C u soon!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress