Ann-Sofie

Lite ditt o datt
På fabrik market lever och arbetar hela familjer på dagarna. Vi ska hämta ut några skjortor till Anders mitt i lunchtid.  Då sitter många o äter. De är så duktiga tidigt, barnen med att äta med pinnarna. Det är som maten bara fastnar på pinnarna utan att de ens behöver "gripa". Jag tycket jag har hyfsad koll nuförtiden, men fingerfärdig som denna lilla tjej är jag inte!
 
 
Skjortorna blev bra, Anders nöjd. Dessutom hämtade vi några par byxor som jag låtit sy upp till Andreas. Önskar att det var lika lättillgängligt hemma med skräddare. Det är svårt att få byxor som sitter bra till Andreas, med blöjor o allt. Dessa blir så bra!
 
 
Bloggmöte i måndags. En av tjejerna flyttar till USA, blev lite prat om detta Många expats jag möter flyttar runt i världen några år här o några år där, sällan hem till Sverige emmellan som vi. Blir lite avundsjuk, USA var ett bra land att bo i för oss. Mycket är tokigt och galet och inte alls i min smak, men det är också trevligt, positivt och ett land med mycket positiv enegi. Vilket jag tycker att det finns här i Kina också. Ibland kan jag sakna denna positiva framtidstro i Sverige, trots att jag tycker vi har det oerhört bra, så är vi  aldrig nöjda....kanske lite gnälliga? Eller lever vi  i ett för stressigt tempo? Höga krav?
 
 
Vi har hittat ett nytt favoritställe Anders o jag. Wooden paradise. Hit kan man gå på väg hem på fredag eller lördqag kväll, få en god drink o lite tapas. Han som äger stället gör allt för att vi ska trivas, så trevlig och glad.
Här satt vi i fredags (lördag också) kväll och tittade på livet. Då plötsligt utbryter slagsmål på andra sidan gatan. De ligger o rullar slåss något gräsligt, en tar fram två pinnar med kedja emmelan och slår....som tur är kommer polisen ganska snabbt.
 
 
Det konstiga var att vi satt kvar o tittade...hade det varit hemma i Sverige hade vi väl snabbt gått därifrån!? Jag vet inte? Undrar lite över mig själv....jag reagerade liksom inte, eller ärligt, jag tyckte snarare att det var spännande! Något är fel, kanske!?
 
Nu får vi nytt besök, om en stund kommer Lars o Susanne, hoppas på bättre väder. Nu är det grått och regnigt, Shanghai visar sig inte från sin bästa sida idag.
 
På återseende!
 
 
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Alltid kul att se era bilder. Så fina. Här är också grått oregnigt hela tiden. Jag längtar efter snö nu och "riktig" vinter. Kram

Svar: Idag regnar det här också!!
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Grönsakerna på bilden med flickan ser ut som de goda vi åt, maten var verkligen god! Anders ser ut att må som en prins. Hälsa Lars o Susanne, kram C.

Svar: Ska jag! Anders mår fint! Hoppas allt är väl med er? kram
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej! Va overkligt att sitta här i DIN soffa och tänka - men HUR kunde du hinna skriva blogg idag- vi kom ju just hem till ER lägenhet för en kvart sen- är du sååå snabb!? Men N u fattar jag, du var på Textilmarknade häromdagen OC h idag!
Tack för att du visar oss runt, det blev en hel del beställt idag så håll tummarna att det blir bra!
När hela familjen Corneliusson ( som är hemma) jobbar iköket svarar jag på din blogg! Pusspuss!!!

Svar: Hahahaha!!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress