Ann-Sofie

"Det blev en dag på stranden....."
Anders gick o nynnade på Tomas Ledins sommarhit hela veckan...."snart är det dags för ett hopp i det blå, få bort sanden mellan tårna o svalka min kropp..." Ja, Anders kan inte texten, han nynnade bara, men jag kan min Tomas Ledin :). Härliga lata dagar var det, vattnet var knappt svalt, men turkost!!
 
 
 Vi flög paraflying, Frida o jag! Snorklade o matade fiskar....både fiskar och apor gillar bananer, visste ni det? Vi matade apor också!!
 
 
 
 
Frida och Anders fick sig två dyk dessutom, inte bästa dyk eller snorklingsvattnen i Thailand, inte mycket i den vägen slår Röda havet verkar det som... Jag följde med, hade tänkt dyka också, men mitt öra la av, gick inte att tryckutjämna vänsterörat alls, höger gick bra, men det räcker ju inte. Jag fick sitta på båten och titta på, bada lite. Jag frågar en av besättningen, om det är ok att jag hoppar i? - I look you, svarar han. Jag hoppar i, o båten åker iväg!!! Hjälp! Jag ligger med cyklop o snorkel mitt ute på havet och båten åker iväg.....känns som en film, snart kommer hajen.... Jag simmar det fortaste jag kan, försöker komma ifatt, de ser mig, de stannar. De skulle tydligen bara flytta båten en liten bit för alla dykare o snorklare, men hur skulle jag kunna veta det!?
 
Thailand är vackert, men det var Kinesiskt nyår, alla kineser åkte till Thailand på semester!!
 
Det hjälper inte att stranden är vacker om man inte kan se den för alla kineser....
 
 
Filmen" The Beach" spelades in här, med bland andra Leonardo DiCaprio, den måste vi nog kanske se? Nån som sett den?
 Som jag nämnt tidigare så kan väldigt få kineser simma, så vi simmade ut en bit från stranden där kunde vi njuta av det kristallklara vattnet.
 
 
Inget fel på färgen på vattnet!!
 
Härliga dagar har vi haft. Härliga två år har det varit. Vi har upplevt massor. Kina med Peking och dess fantastiska historia, Xian (här ligger teracottaarmen) Guilin med sina sockertoppsberg, Hainan (Kinas Hawaii) Det lilla jag sett av Kina så gillar jag ändå Shanghai bäst, här finns det charmiga med Asien, men ändå mycket västerlänskt, en storstad med charm och massor av puls! Utanför Kina har vi varit i HongKong, Malaysia, Vietnamn och nu då Thailand....finns massor mer att uppleva, men det räcker för nu. Jag känner mig nöjd med Asien, Europa here we come!! Inte många veckor kvar innan jag flyttar hem. Jag kommer när våren börjar, perfekt! Till sommaren blir det segling med Cornelia, tre år sedan, längtar!!
 
 
Caroline

Men det där om att båten åkte iväg berättade du ju inte! Läskigt ändå! :P

Svar:
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Va härligt det ser ut!! Fast ruggit å ligga i vattnet när båten åkte.. o på den stranden var du inte ensam precis😊! Ja ni har allt haft en fantastisk tid men nu är det dax att sumera och starta nästa fas, kanske husrenovering? Det var riktigt kul att läsa igen har saknat dig o bloggen. Ha det bra passa på att gå till dina favoritställen och riktigt insupa atmosfären där så att du får fina minnen. Hälsa fam kram Cat

Svar: Jepp, husrenovering blir det! Jättekul! kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Saknar ord för allt vi fått uppleva genom dig! Helt otroliga två år har du haft och vi genom dig. Tack Ann-Sofie!

PS.
Just nu har jag Jingdezhen-feber efter föredraget på min gamla konstskola som Röhska museet anordnade. Letar bilder och youtube avsnitt. Varför kan jag inte bara vara nöjd med min kostig till jobbet och hem? Kram o ha det gott!

Svar: Lite kinafixerad verkar det som på mig....vet inte? Varför tror du?
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress