Ann-Sofie

Vänner som ringer känns gott!!
På fredag kväll, efter några glas vin god Indisk mat somnar jag nästan vid tvn...då ringer det plötsligt på skype på min dator. Mina vänner hemma ska ha afterwork....och då tänker de på mig!!! Vad glad man blir!
Känns gott att veta att några finns kvar och blir glada när jag kommer hem.
 
Om sju veckor går planet till Sverige för mig, en vecka senare 27e börjar jag jobba. Mycket att göra innan dess. Idag har jag och Anders rensat garderober och slängt sånt som vi inte använt på två år. Ingen ide att spara då, eller? Visst är det fantasstiskt hur mycket man samlar på sig på så kort tid, som två år ändå är? Vi måste krympa ner vårt bagage så mycket som möjligt så vi får med allt. SCA är snåla mot oss, de vill att vi ska ha samma mängd med oss hem som vi hade när vi åkte hit. Som tur är har vi guldkort på SAS (Anders har diamant) då får man ta med sig två extra väskor. Anders åker en sväng till Sverige o Tyskland i mars = 3 väskor, jag åker slutet april = 3 väskor sedan åker Anders o Frida hem för gott 29 april =6 väskor....vi måste köpa väskor på fakemarket!! I alla fall gör det att vi får hem en del den vägen också, för lite fina kinesprylar har vi köpt...och lite till ska jag köpa. :)
 
 
Byrå köpt här, terracottagubbe förstås, lampan handgjord sidenlampa mycket kinesisk. Tavlan Shanghais största  korsning med elevated vägar i fem nivåer, foto av väninna här i Sh, Lovisa Dahlman. Plus några kinesiska porslinsbollar som jag tänkte ha på altanen hemma. Frida sa häromdagen att jag jag inte ska köpa mer, -Du vill inte ha hela huset i Kinastil!  Ok, inte mycket mer....:)
 
 
Getens år....men det ser ut som ett får, eller? Dekorationer är de bra på. I ett mall nära Jingan temple. Kerry center såg vi denna. Vi tog vår helg runda idag, Jag o Anders vår söndagspromenad när vi mötte detta får, eller ursäkta dennna get. Ett stopp för Vietnamesisk Poh (favoritlunch) Sedan hem o rensa som sagt. kvällen innebär Skype med sonen. Idag lekte vi knacka i bordet, jag o Andreas. Jag knackar högt så han hör och säger nu är det din tur!! han skrattar och knackar, komunikation på hög nivå!! Vi når varandra via internet! På så långt avstånd, fantastiskt!
Tack för att du läste!
Nedan en bild på kristallklart havsvatten ... blir du sugen på att bada? Det blir jag!

 
Nästa vecka kommer Cathrin!!! Välkommen! Ska bli kul! Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Catarina G

Så många fina saker ni köpt! Klart att ni vill ha med er så mycket som möjligt, ni behöver ju inte ha allt framme på en gång hemma i huset utan växla om lite då och då. Du har ju uppmärksammat kinesernas förmåga att dekorera och smycka med allt möjligt. Korsningen, är det den med draken? Det kanske är en bra grej att ta med hem, en drake som fixar till det när det kör ihop sig!! Kul att följa er på bloggen de veckor ni har kvar i Kina, hoppas du har tid o lust att skriva. Kram C

Svar: Eller hur ska säga det till Frida när hon tjatar :) Ska skriva mer absolut! Hinner inte varje dag men.... Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Bilden som din vännina fotat på alla nivåer av vägar är ju helt fantastisk! Hälsa Cathrine och ha det gött och njut nu av de sista veckorna kram!

Anonym

Fina saker ni köpt! Njut av sista tiden! Kram Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress